Перевірка обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності
Кабінет Міністрів України постановою від 03 березня 2023 року № 185 затвердив “Порядок проведення особами, уповноваженими правлінням Пенсійного фонду України, перевірок обгрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності” (далі-Порядок), метою якого є здійснення контролю за обгрунтованістю формування (видачі) листків непрацездатності, медичних висновків про тимчасову непрацездатність.
Згідно даного Порядку страхувальник (роботодавець) у разі виникнення необхідності перевірки правомірності видачі чи продовження працівнику листка непрацездатності може письмово звернутися до Пенсійного фонду України.
Перевірки обґрунтованості видачі або продовження листків непрацездатності та документів, що є підставою для її формування, здійснюють уповноважені посадові особи територіального органу Пенсійного фонду України та/або уповноважені лікарі, перелік яких затверджується правлінням Пенсійного фонду України.
Крім звернення роботодавця, підставами для прийняття територіальним органом Пенсійного фонду України рішення щодо проведення перевірки листків непрацездатності також є:
– виявлення невідповідностей шляхом проведення ризик-орієнтованого моніторингу електронного реєстру листків непрацездатності з використанням автоматизованої інформаційно-аналітичної системи Пенсійного фонду України;
– повідомлення від Національної служби здоров’я України про виявлення невідповідностей та/або застережень до даних, що містяться в медичному висновку за результатами здійснення заходів з верифікації даних в електронній системі охорони здоров’я;
– звернення застрахованої особи щодо обґрунтованості виданого їй листка непрацездатності;
– запити правоохоронних органів та рішення суду.
Результати перевірки листка непрацездатності зазначаються уповноваженою посадовою особою територіального органу Пенсійного фонду України у довідці про перевірку обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності. Така довідка надсилається суб’єкту звернення та безпосередньо керівнику (уповноваженій особі) суб’єкта господарювання рекомендованим листом з повідомленням про вручення та/або за допомогою електронного зв’язку (зокрема через електронний кабінет чи іншу інформаційну систему, користувачами якої є відповідний територіальний орган Пенсійного фонду України та суб’єкт господарювання) протягом трьох робочих днів з дати формування довідки.
Головне управління
Пенсійного фонду України
в Тернопільскій області